Familjedag i Hökerum

Under lördagen den 27 oktober var Hembygdsföreningen med att anordna familjedagen vid Hökerums skola där Ulricehamns kommun stod som huvudansvarig. Vi hade valt att bjuda på kolbullar vilket var mycket uppmärksammat. Det var många som efter lite tveksamhet provade men sedan ville ha mer. Det gick åt ca 8 liter smet vilket räckte till ca 300 portioner som delades ut. Vi ordande även en liten tipsrunda om gamla bruksföremål inne i skolan.

I tipsrundan om äldre bruksföremål deltog  65 personer och av dessa var det 9 st som hade angett rätt uppgifter. Pris  delades ut till fem st och dessa var : Inez Mjälgård, Siri Mjälgård , August Westerling, Birgit Gustafsson och  Anna-Maria Johansson.   De övriga 4 som hade alla rätt var Malin Jonsson, Petra Berglund, Bernt Udd och Anders Davidson.

Tipsrundans fem rätta svar om äldre bruksföremål var:  x (Råttfälla),  2 (Kaffe rost) 2 (Flaskor för mjölk och grädde) 1 (Tvålkopp)  2 (Kaffekvarn)

Därutöver medverkade  för föreningens vägnar  Alf i Härna  med att köra häst och vagn som  var mycket uppskattat. Det var tidvis lång kö till att få åka. Alf med sin häst fick inga pauser under de fyra timmar som Familjelördagen pågick.

Det är fantastiskt med vilket härligt engagemang och med vilken glädje alla ställde upp denna lördag.

Bilder på denna dag hittar du på vår hemsida under mediagalleri och bilder