Ny hemsida

Information om hemsidan

Under hösten fick vi vår hemsida hackad och har sedan dess haft lite problem med hanteringen av hemsidan.

Detta har lett till tankarna att lägga in vår hemsida på Svenska Hembygdsförbundets portal, ”hembygdsportalen”.
Styrelsen har nu tagit beslut om att lägga över hemsidan på denna portal.

Under denna portal kommer förutom att vi får en egen hemsida, även få tillgång till ett arkiv, där vi kan samla bilder och annat som vi anser ska finnas för framtiden, dessutom kommer Bygdeband att läggas under denna portal, allt detta ingår i den avgift vi redan betalar till Svenska Hembygdsförbundet.

Vi har startat upp Bygdeband.se där vi idag lagt in torpboken med bilder. Bygdeband kommer att fortsätta att utvecklas och det är ett arbete som kommer att ta mycket tid men som i framtiden kommer att samla våra byar, gårdar och torp mm.

Gå gärna in på bygdeband.se och klicka dig fram till Södra Vings Hembygdsförening eller klicka här för att följa det arbete som pågår. Har du frågor eller idéer som vi kan ha med i bygdeband, så hör gärna av dig till tommy.hokerum@telia.com

Under tiden som vi lägger över vår hemsida till ”hembygdsportalen” hoppas vi att ni har förståelse för att vår nuvarande hemsida inte uppdateras i fullgod ordning.
Vi kommer att behålla vår adress ” www.hembygdsforeningen.se” även till vår nya hemsida.
Titta gärna in på, nya.hembygd.se.  eller nya.hembygd.se/vastergotland

Har du frågor eller tankar om vår hemsida är du välkommen att höra av dig till  tommy.hokerum@telia.com