Loppmarknaden lördagen den 8 september 2012

Marknaden anordnades som tidigare år som ett samarbete mellan Södra Vings IF, Hökerums SMU och Södra Vings Hembygdsförening. I år hölls loppmarknaden utomhus vid den f d Boulehallen på ”sågverksområdet” i Hökerum. Allla bord var överfyllda med skänkta föremål och alla funtionärer i gula västar hade fullt upp att sköta försäljningen när loppmarknaden öppnade kl 09 00. Trots det något kylslagna vädret kom mycket folk och de hade en givande förmiddag. Som tidigare år kunde det mesta fyndas: allt från böcker till möbler, blommor, tavlor, kläder, ja det mesta. Därefter kunde man njuta av värmande kaffefika med goda våfflor innan auktionen började kl 10 00.

Allt arbete som de samarbetande föreningarna gjort veckan före loppmarknaden och att så fantastiskt många ställde upp och hjälpte till med försäljningen bidrog till att loppmarknaden genomfördes trots det kylslagna vädret med mycket god stämning och gav ett fint resultat. Lite färre besökare stannade kvar till Auktionen i år, och därmed blev buden lite lägre, men totalt blev intäkterna på marknaden c:a 45.000:- ! Efter avdrag för en del kostnader blev det ett fint netto som tillfaller föreningarna och deras verksamhet.
Vid pennan; Lars Lidar

Vi vill tacka alla som bidrog med såväl skänkta bidrag till loppisen som
den stora skaran frivilligarbetare som ställde upp med gott humör och
positiv inställning.